مشاوره آنلاین
مستغلات ملکی ملکی

ویژگی های وکیل دعاوی ملکی

وکیل ملکی تهران

ویژگی وکیل ملکی چیستوکیل ملکی کیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد

اولین بار که نام وکیل ملکی را شنیدم نمی‌دانستم وظایف وکلا ملکی چیست؟ شاید شما هم  مانند گذشته من هیچ شناختی از وظایف وکلا ملکی ندارید و نمی دانید ویژگی وکیل ملکی چیست ؟
اگر خواهان یافتن پاسخ این سوالات هست باید بگوییم که خوشبختانه خیلی خوش شانس هستید. ما در این مقاله تصمیم داریم هر آنچه را که به شما برای شناخت و انتخاب یک وکیل خوب و کارکشته ملکی نیاز دارید را بیان کنیم.

 

وکیل ملکی کیست؟

هنگامی که برای اولین بار واژه وکیل ملکی را می‌شنویم چشم‌هایمان از تعجب گرد می‌شود. وکیل ملکی، وکلایی می‌باشند که در زمینه انجام پرونده‌های حقوقی مرتبط با دعاوی ملکی متخصص هستند. تجربه فراوان این دسته از وکلا در زمینه انجام پرونده‌های حقوقی ملکی باعث می‌شود تا بهترین گزینه برای دفاع از حقوق افراد در مسائل و مشکلات حقوقی ملکی باشند.
رسیدگی به دعاوی ملکی یکی از مهم‌ترین وظایف این وکلا محسوب می‌شود. شاید بپرسید دعاوی ملکی به چه معناست؟
از نظر حقوقی اموال به دو دسته منقول و غیر منقول تقسیم‌بندی می‌شود. اموال منقول آن دسته از اموال و دارایی‌هایی هستند که امکان جابه‌جایی آن‌ها میسر است. اما اموال غیر منقول اموالی ثابت هستند که نمی‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. به عنوان مثال ما نمی‌توانیم یک آپارتمان یا زمین کشاورزی را جا‌به‌جا کنیم اما امکان جا‌به‌جایی یک انگشتر میسر است. به همین دلیل آپارتمان در دسته اموال غیر منقول و انگشتر در دسته اموال منقول قرار می‌گیرد.
وکیل متخصص امور ملکی وکیلی است که در زمینه مسائل حقوقی و دعاوی‌های مرتبط با اموال منقول به خدمت رسانی می‌پردازد‌.
لازم به ذکر است که در کلان‌ شهر‌ها به دلیل زیاد بودن معامله‌های ملکی نیاز به وکیل با تجربه در زمینه املاک بسیار بیشتر احساس می‌شود.

لزوم وجود وکیل ملکی در دعاوی ملکی

خرید، فروش، واگذاری و هرگونه معامله ملکی کار ساده و آسانی نمی‌باشد. پیچیدگی‌ها و سختی‌های فراوان انجام معاملات ملکی باعث می‌شود تا اهمیت وکیل ملکی در دعاوی ملکی بسیار به چشم بیاید.
در نظر نگرفتن بندهای قرارداد یا مسائل حقوقی مرتبط با املاک در معاملات ملکی احتمال دعاوی ملکی را افزایش می‌دهد. بدون شک هیچکس دوست ندارد کارش به دادگاه برسد همه ما دوست داریم بدون دردسر و استرس زندگی کنیم. همین عامل باعث می‌شود تا دسته‌ای از افراد ترجیح دهند به جای پرداختن هزینه به وکیل برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی ملکی با پرداخت هزینه‌ای ناچیز به همان وکیل مانع از به وجود آمدن مشکلات ملکی حقوقی شوند.

ویژگی‌های وکیل ملکی حرفه‌ای

شاید این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که یک وکیل ملکی حرفه‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

۱: شم حقوقی در کنار دانش آکادمیک

برخی از افراد تصور می‌کنند که هر کس دارای دانش آکادمیک است می‌تواند متخصص باشد. اما در عصر جدید با گسترش مدرک‌گرایی این اصل دیگر کاربرد ندارد. افراد زیادی در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل می‌کنند اما در نهایت متخصص نمی‌شوند.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل ملکی داشتن شم قوی وکالت است. شاید داشتن دانش آکادمیک در زمینه وکالت بتواند نام وکیل را در پشت اسم فرد قرار دهد اما تنها داشتن شم قوی در زمینه وکالت از شما یک وکیل خوب می‌سازد.

۲: تجربه در کنار دانش

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک وکیل در پرونده‌های حقوقی داشتن تجربه است. بدون شک وکلایی که سالیان سال در یک زمینه مشخص به فعالیت و خدمت رسانی پرداخته‌اند بهترین گزینه برای انجام پرونده‌های ملکی حقوقی شما خواهد بود.
حتی اگر یک وکیل دانش بسیاری در زمینه وکالت داشته باشد بدون داشتن تجربه نمی‌تواند در پیشبرد پرونده‌های حقوقی ملکی موثر واقع شود.

وکیل منتخب تنها در صورتی می‌تواند سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های حقوقی را برای رسیدن به هدف شما را انتخاب کند که تجربه فراوانی در این زمینه داشته باشد.

۳: آشنا بودن با روند دادگاه

وکیلی که به عنوان وکیل ملکی حقوقی به فعالیت می‌پردازد بایستی با روند دادگاه‌های جمهوری اسلامی در زمینه مسائل ملکی حقوقی آشنا باشد. هنگامی که فرد از یک وکیل برای انجام مسائل حقوقی خود کمک می‌گیرد، انتظار دارد وکیل منتخب تمامی جوانب و مسائل حقوقی را دانا باشد. تنها یک وکیل دانا و آگاه می‌تواند با راهنمایی‌هایش سخت‌ترین پرونده‌های حقوقی را در مدت زمانی کوتاه حل کنند.

۴ : آشنا بودن با قوانین حقوقی

وکیل منتخب شما برای رسیدگی به پرونده‌های سخت ملکی حقوقی باید با تمامی قوانین حقوقی جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشته باشد. بندهای قانون مدنی را بشناسد و با توجه به این بنده‌ها به پرونده‌های قضایی رسیدگی کند.
در برخی مواقع قانون گذار هیچ قانون مشخصی را تعریف نکرده است. در این صورت یک وکیل حرفه‌ای می‌تواند رای دادگاه را به نفع موکل خود تغییر دهد.

۵ : به روز و اهل مطالعه بودن

مسائل حقوقی گاها تغییر می‌یابند. تغییر بندهای حقوقی می‌تواند سرنوشت یک فرد را به طور کامل تغییر دهد. اگر وکیل دانش کافی در زمینه این تغییرات نداشته باشد ممکن است گناه‌کار به اشتباه بی‌گناه و بی‌گناه به اشتباه گناه‌کار جلوه کند. این موضوع باعث شده است تا تنها وکلایی به موفقیت دست یابند که پیوسته مطالعه دارند.
این دسته از وکلا با مطالعه مقاله‌های علمی و کتاب‌های حقوقی دانش خود را در زمینه وکالت و مسائل حقوقی و قضایی چندین برابر می‌کنند.
یک وکیل ملکی حقوقی خوب مداوم در حال مطالعه در رابطه با مسائل و مقاله‌های علمی مرتبط با جرایم ملکی حقوقی می‌باشد.


۶: شنونده خوب بودن

بهترین وکیل ملکی حقوقی کسی است که شنونده خوبی باشد. وکیل‌های ماهر معمولا زمان زیادی را به صحبت با موکلانشان اختصاص می‌دهد. در این جلسات مشاوره‌ای با طرح سوالات فراوان سعی می‌‌کنند به تمامی ابعاد پرونده آگاهی یابند. بعدها به واسطه همین دانش و آگاهی مسیر نجات موکل خود را میابند.
یک وکیل بدون گوش دادن و درک کردن پرونده حقوقی نمی‌تواند از حقوق موکل خود دفاع کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل ملکی حقوقی ماهر این است که خوب می‌شوند و سپس از میان همین شنیده‌ها سرنخ‌هایی را برای حل مسائل حقوقی مرتبط با پرونده می‌یابد‌.

۷: ریز بین بودن

وکلای خوب و حرفه‌ای به سادگی از کنار کوچک‌ترین مسائل و سرنخ‌ها عبور نمی‌کنند. آن‌ها تمامی بندهای حقوقی مرتبط با پرونده را می‌سنجند تا بتوانند راهی برای موفقیت پیدا کنند.
از نظر این دسته از وکلای ملکی حقوقی شکست تعریف نشده و بی معنا است. آن‌ها هر جور که شده شرایط را به نفع خود تغییر می‌دهند.
شاید فکر کنید مسائل و مشکلات ملکی حقوقی شما به قدری زیاد است که قابل حل نیست. باید عرض کنیم که وکلای مجموعه ملکی ثابتی از پس هر پرونده‌ حقوقی بر‌ می‌آیند.

 

۸: سرعت در حین صبوری

گاهی برخی از افراد به اشتباه صبوری را در مقابل سرعت در نظر می‌گیرند. این دسته از افراد تصور می‌کنند افراد صبور نمی‌توانند سرعت عمل بالایی داشته باشند.
در رابطه با پرونده‌های حقوقی به خصوص پرونده‌های ملکی حقوقی داشتن صبر و حوصله ضرورت موفقیت در پرونده است. پرونده‌های ملکی به دلیل پیچیدگی بالا برخی مواقع نیازمند مدت زمانی نسبتا طولانی هستند. یک وکیل یا متخصص امور ملکی باید در کنار داشتن سرعت عملی بالا و فوق‌العاده از صبر و حوصله بسیار زیادی نیز برخوردار باشد.
گاهی شرایط به خوبی پیش نمی‌رود بنابراین وکیل خوب باید با صبر و سرعت عمل شرایط را به نفع موکل خود تغییر دهد‌.

 

۹ : سرسختی و پافشاری در جهت به کرسی نشاندن حرف‌های خود

یک وکیل موفق و کار بلد باید این توانایی را داشته باشد تا حرف‌های خود را به کرسی نشاند. او باید از فن بیانی خاص و متفاوت با دیگر افراد جامعه برخوردار باشد. دارا بودن فن بیانی قوی باعث می‌‌شود تا راحت‌تر بتواند حرف‌های خود را عملی و موفقیت خود را تضمین کند.
به وکلای جوان و کسانی که در آرزوی وکیل شدن به سر می‌برند توصیه می‌کنیم که در کنار مطالعه، تحصیل و یادگیری مسائل علمی و حقوقی مدت زمانی را نیز به آموختن علم و فنون مرتبط با بیان اختصاص دهند. فراموش نکنید سخنان شیوا از شمشیر برنده نیز تاثیرگذار‌تر هستند.

 

سوالات متداول

بهترین وکیل ملکی حقوقی از نظر شما کیست؟

اگر بخواهیم وکلا خوب ملکی حقوقی را به شما معرفی کنیم قطعا در میان نام این وکلا اسم وکلا فعال در موسسه حقوقی ثابتی نیز به چشم می‌خورد. وکلا موسسه ملکی حقوقی ثابتی از جمله موفق‌ترین و با سابقه‌ترین وکلا فعال در زمینه مسائل حقوقی هستند.
این موسسه حقوقی به دلیل داشتن هزاران پرونده ملکی حقوقی موفق توانسته است نام خود را در میان موفق‌ترین وکلا جهانی بگنجانند.
توصیه ما به تمامی افرادی که درگیر مسائل ملکی حقوقی هستند این است که با استفاده از مشاوره حضوری یا آنلاین و تلفنی این مجموعه قدمی استوار در زمینه حل مشکلات حقوقی خود بردارید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *