مشاوره آنلاین
اصل 49 ملکی

وکیل تخلیه ملک

وکیل تخلیه ملک کیست؟

وکیل تخلیه ملک، وکیلی است که در زمینه حل اختلاف بین موجر و مستاجر فعالیت دارد. در حالت کلی وکیل متخصص تخلیه ملک فردی است که در قدم اول قصد دارد که اختلاف بین مستاجر و موجر را با توجه به شرایط و شواهدی که وجود دارد برطرف نماید. در صورتی که حل اختلافات و مشکلات بین دو طرف در توان وکیل نبود، در نهایت این وکیل می تواند از طرف موجر برای اخذ حکم تخلیه ملک اقدامات لازم را انجام دهد.

با توجه به این حکم مستاجر وظیفه دارد که در زمان و تاریخ مشخص شده ملک موجر را تخلیه کند. البته توجه داشته باشید که انواع وکلای دعاوی تخلیه ملک، هیچ گونه فرقی با سایر وکلای دیگر از نظر تحصیلات ندارند. تنها تفاوتی که در این زمینه وجود دارد، این است که حوزه کاری آن ها نسبت به سایر وکلا متفاوت است. البته در نظر داشته باشید که دقت و سرعت عمل این وکلا باید نسبت به سایرین بالاتر باشد؛ چرا که موضوع املاک از حساسیت بیشتری برخوردار است و کوچکترین اشتباه باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیر می شود.

روش ‌های قانونی موجود در زمینه تخلیه ملک

معمولا زمانی که ملک اجاره داده شده با اجازه و رضایت مالک اجاره داده شده باشد و هنگامی که انقضای قرارداد فرا برسد، مالک می تواند به طور قانونی ملک مورد نظر را تخلیه کند. اما در صورتی که ملک مورد نظر سر وقت مشخص تخلیه نشود، می توان از راه قانونی برای تخلیه ملک اقدام کرد. در حالت کلی برای تخلیه ملک دو راه قانونی در نظر گرفته شده است که عبارت است از:

  • برای دریافت دستور تخلیه ملک نباید حتماً  به دادگاه مراجعه کرد. شما می توانید با توجه به نوع مشکل خود، از سوی اداره ثبت شورای حل اختلاف اقدامات لازم را در زمینه تخلیه ملک انجام دهید. شما برای اخذ دستور تخلیه ملک باید شرایط چهارگانه مربوط به ماده ۲ قانون روابط موجر و مستاجر را دارا باشد تا بتوانید دستور تخلیه را دریافت کنید.
  • درخواست صادر کردن حکم تخلیه ملک هنگامی که شرایط موجود نباشد، باید از سوی شورای حل اختلاف پیگیری شود و از این طریق برای صدور حکم اقدام نمایید. یکی از نکات مهم در این زمینه این است که دعاوی تخلیه در این زمینه پیچیدگی ‌های زیادی دارد و از زمان انعقاد قرارداد تا زمان تخلیه شما باید با وکیل متخصص در ارتباط باشید و با توجه به مشورت ‌های وی ادامه دهید.

مراحل تخلیه‌ ملک

در صورتی که قصد دارید دستور تخلیه ملک خود را دریافت کنید، بهترین روش این است که در این مسیر با یک وکیل مجرب همراه باشید. در این زمینه فقط لازم است که یک وکیل مجرب و با تخصص را پیدا کرده و روند کار را به ایشان واگذار کنید. در نهایت وکیل تخلیه ملک یا مالک، باید برای دریافت دستور تخلیه مراحلی را به ترتیب طی کند که این مراحل عبارت است از:

  1. در اولین مرحله باید مالک یا وکیل تخلیه به شورای حل اختلاف مراجعه کرده و برای طرح دادخواست اقدام نماید.
  2. در این مرحله با ارائه مدارک لازم پرونده مورد نظر تشکیل شده و باید فرم دادخواست توسط وکیل تکمیل شده و تمامی مدارک برای احراز هویت به اداره مربوطه تحویل داده شود.
  3. در مرحله سوم پرونده تشکیل شده و به شعبه های از قبل تعیین شده ارجاع داده خواهد شد. در این زمینه باید هزینه مربوط به رهن که از مستاجر دریافت شده است، به حساب دادگستری واریز کند. باقی مانده بعد از کسر هزینه‌ های دیگر و اجرای دستور تخلیه، به مستاجر داده شود.
  4. در مرحله چهارم دستور تخلیه صادر شده و مالک یا وکیل دعاوی تخلیه ملک آن را دریافت کرده و بخشی از اجرای احکام را انجام خواهد داد. مستاجر در این زمینه اگر ملک مورد نظر را تخلیه نکند، شما می‌ توانید برای دریافت حکم اجرایی اقدامات لازم را انجام داده و از این مرحله به بعد دستور تخلیه بر عهده ماموران اجرایی خواهد بود و شما دیگر لازم نیست کاری انجام دهید.

وظایف وکیل دعاوی تخلیه ملک

وکیل دعاوی تخلیه ملک، فردی است که مدارک لازم را بررسی کرده و در قدم اول تلاش می کند مشکل موجود را در بین مستاجر و موجر رفع کند. در صورتی که نتواند بین دو طرف توافق ایجاد کند، تمام مدارک باید به مرجع ذیصلاح ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد و در این صورت حکم تخلیه به نفع موجر ارسال خواهد شد.

 بعضی از وکلا دعاوی تخلیه ملک دارای تجربه بالایی هستند و می‌ توانند در کمترین زمان ممکن تمامی مراحل قانونی را طی کنند و با سرعت بسیار بالا ملک را از تصرف مستاجر خارج نمایند. توجه داشته باشید که دادگاه بعد از ابلاغ حکم تخلیه به مدت ۱۵ روز به مستاجر مهلت می‌ دهد تا ملک را تخلیه کند. در صورتی که در این مدت زمان هیچ گونه اقدامی انجام نشود، دولت برای تخلیه ملک اقدام خواهد کرد.

ویژگی های یک وکیل ملکی متخصص

دعاوی که در زمینه املاک رخ می دهد، معمولاً پیچیدگی های بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل بسیار ضروری است که در این زمینه یک وکیل شما را همراهی کند و پیچیدگی‌ ها و سختی های مسیر کاهش پیدا کند. یک وکیل تخلیه ملک که در این زمینه فعالیت دارد، باید با تمامی قوانین و مقررات مربوطه در این زمینه آشنایی کامل داشته باشد. همچنین یکی از ویژگی‌ های یک وکیل ملکی متخصص این است که تجربه و تخصص بالایی داشته باشد. همچنین این وکیل باید سوابق کاری آن دراز مدت باشد؛ چرا که باعث می شود موفقیت پرونده ها بسیار بالا رفته و به نتیجه دلخواه برسد.

دانش حقوقی مناسب وکیل دعاوی تخلیه ملک، یکی از مواردی است که در ارتباط با تخصص وکیل قرار دارد. هر اندازه که مباحث حوزه وکالت آن گسترده تر باشد، تجربه بالاتر می رود. تخصص وکیل ملکی باید به اندازه ای باشد که به تمامی قوانین و مقررات و جزئیات آن آشنایی کامل داشته باشد؛ به گونه ای که بتواند در دادگاه با تسلط کامل از حقوق شما دفاع کند.

نحوه رسیدگی به دستور تخلیه ملک

در صورتی که شما قصد دارید دستور تخلیه ملک خود را صادر کنید، در ابتدا باید دادخواست خود را در شورای حل اختلاف ثبت نمایید. البته توجه داشته باشید که امروز ثبت دادخواست از شورای حل اختلاف به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌ شود. شما می‌ توانید از سوی دفتر خدمات قضایی، دستور تخلیه ملک خود را به شورای حل اختلاف ارجاع دهید. در مرحله بعد درخواست سما توسط دفاتر خدمات قضایی بررسی شده و به یکی از شعبات شورای حل اختلاف محله ارجاع داده می‌ شود. این شعبه تمامی مدارک و مستندات را مورد بررسی قرار می‌ دهد.

بعضی از مواقع با توجه به درخواست خواهان و تشخیصی که شورای حل اختلاف انجام می دهد، امکان دارد که مستاجر احضار شده و جلسه برای آن ها تشکیل شود. موضوع مربوط به تخلیه ملک برای صلح و سازش دو طرف دعاوی مطرح شده تا دو طرف به توافق برسند. در نهایت بعد از اینکه دستور تخلیه ملک توسط شورای حل اختلاف و رسیدگی و اجرا شد، باید تخلیه شود. در این زمینه مهلت زمانی خاص برای موجر در نظر گرفته می شود تا بتوانند ملک خود را تخلیه کنند.

چرا در دعاوی ملکی وجود وکیل دعاوی تخلیه ملک لازم است؟

انواع دعاوی ملکی که رخ می‌ دهند ارزش بیشتری نسبت به سایر دعاوی دیگر دارند؛ چراکه در دعاوی ملکی با انواع اسناد و معاملات مختلف سر و کار داریم که تشخیص آن ها از یکدیگر و قوانین مربوط به آن ها با یکدیگر متفاوت هستند. امروزه در انواع معاملات ملکی که انجام می‌ شود، کلاهبرداری صورت می‌ گیرد، پس پیشنهاد می‌ شود که در انواع دعاوی ملکی حتماً مراحل کار را با یک وکیل دعاوی ملکی مناسب طی کنید.

وکیل دعاوی تخلیه ملک می تواند اطلاعات کافی در زمینه قوانین و مقررات را در اختیار شما قرار دهد و از ابتدا تا پایان شما را همراهی کند تا بتوانید در مراحل نهایی به بهترین نتیجه دلخواه خود برسید. در این صورت شما می‌ توانید از فریب و کلاهبرداران در این زمینه به دور باشید و مراحل کار را با موفقیت بیشتر پیش ببرید.

هزینه وکیل دعاوی تخلیه ملک

افراد هنگامی که با دعاوی مختلف در زمینه تخلیه ملک مواجه می‌ شوند، در زمینه محاسبه هزینه ها دچار ترس و نگرانی می شوند؛ چرا که امروزه وکلا هزینه های بسیار بالایی را برای روند کاری خود در نظر می‌ گیرند. اما دقت داشته باشید که تمامی وکلا هزینه های بالا را در نظر نمی‌ گیرد و این هزینه‌ ها به موارد متعددی بستگی دارد. پس شما قبل از انتخاب آن باید این موارد را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن یک فرد مجرب و با تخصص بالا را انتخاب نمایید.

دانش تجربه و تخصص وکیل دعاوی تخلیه ملی جزو مواردی است که در ارتباط مستقیم با تعیین هزینه ها قرار دارد. هر به اندازه توانایی و تخصص وکیل مورد نظر شما بالاتر باشد، به همان اندازه هزینه‌ های پرونده شما افزایش پیدا می‌ کند. در نظر داشته باشید که امروز موسسه های حقوقی بسیار زیادی در سطح کشور وجود دارند که تعرفه های متنوع را برای افراد تعیین می کنند. در این صورت شما باید یک وکیل و موسسه حقوقی معتبر را پیدا کنید که از هزینه های بالا را برای پرونده های خود در نظر نمی‌ گیرد.

چگونه یک وکیل دعاوی تخلیه ملک مناسب را پیدا کنیم؟

امروزه موسسات حقوقی بسیار زیادی در سطح کشور وجود دارند که از وکلا و مشاوران متعددی تشکیل شده اند که هر یک در حوزه خاص تخصص و دانش بالایی دارند. در این صورت با توجه به شرایط شما وکیل تخلیه ملک با ارائه مشاوره های حقوقی مناسب وکالت شما را از ابتدا تا پایان برعهده گرفته و شما را همراهی می‌ کند تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود برسید. به همین دلیل شما باید تحقیقات مختلف را در زمینه یک موسسه حقوقی انجام دهید تا بتوانید بهترین وکیل را برای روند پرونده خود انتخاب نمایید.

سابقه کاری یکی از مواردی است که در انتخاب بهترین وکیل به شما بسیار کمک می‌ کند. در این زمینه شما می توانید نظرات موکل‌ های قبلی را بررسی کرده و برای انتخاب بهترین شخص اقدام کنید. توجه داشته باشید که امروزه اکثر افراد بر اساس هزینه های مورد نیاز برای انتخاب بهترین وکیل تصمیم‌ گیری می‌ کنند. اما صرف این کار درست نیست و شما باید تجربه و تخصص فرد را مورد بررسی قرار دهید و سپس با توجه به هزینه ها برای انتخاب آن شخص اقدام نمایید.

سخن پایانی

امروزه انواع اختلافات در بین موجر و مستاجر افزایش پیدا کرده و به همین دلیل نیاز به وکیل دعاوی تخلیه ملک بیشتر از گذشته احساس می شود. هنگامی که با توجه به هر دلیلی قصد داشته باشید که ملک خود را از مستاجر بگیرد، در این شرایط باید با توجه به قوانینی که در این زمینه وجود دارد برای اخذ دستور تخلیه ملک خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که دریافت این حکم به بررسی آن، شرایط و دانش بالایی نیاز دارد و هر کسی نمی‌ تواند از عهده این کار بر بیاید. به همین دلیل در این زمینه بهتر است با یک وکیل دعاوی تخلیه ملک همراه باشید تا بتواند تمامی اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دارد و روند پرونده را در کمترین زمان ممکن و با موفقیت به پایان برساند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *