مشاوره آنلاین
تعاریف حقوقی ملکی

دعوای ملکی چیست

دعوای ملکی دعوایی است که در ارتباط با املاک حادث میشود.اهمیت بالای  دعاوی مرتبط با املاک باعث شده است تا تصمیم بگیریم در این مقاله در رابطه با انواع دعوای ملکی اطلاعاتی مهم در اختیارتان قرار دهیم.
خرید و فروش زمین و املاک از جمله مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در عصر حاضر است.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد هنگامی که از یک ایرانی می‌پرسید پولم را کجا سرمایه گذاری کنم؟ سریعا جواب می‌دهد در حوزه املاک.
رکود اقتصادی و تحریم‌های فراوان باعث شده است تا سرمایه گذاری کمی سخت و دشوار شود. بسیاری از افرادی که وارد حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری شده‌اند پس از گذشت چندین سال شکست خورده‌اند. این افراد علاوه بر سرمایه، زمان خود را نیز از دست داده‌اند.
سرمایه گذاری در حوزه املاک و مسکن نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها موفق‌تر است. اما گاهی بی‌توجه‌ای افراد  باعث پدید آمدن مشکلات حقوقی ملکی فراوانی می‌شود. پیشنهاد ما به سرمایه گذاران حوزه املاک این است که با کمک گرفتن از یک وکیل حقوقی ملکی موفق احتمال شکست خود را کاهش دهید.

تقسیم بندی انواع دعوای ملکی

سرمایه گذاری‌های کلان در حوزه املاک باعث می‌شود تا دعاوی ملکی از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین دعاوی‌های حقوقی در نظر گرفته شوند.
متاسفانه هر جا که سرمایه باشد احتمال کلاه‌برداری بیشتر است.
مشکلات اقتصادی موجود در عصر حاضر باعث شده است تا تنها تعداد اندکی از ایرانی‌ها توانایی خرید خانه و سرمایه گذاری را داشته باشند. دسته‌ای دیگر از افراد سعی می‌کنند با رهن و اجاره خانه امورات زندگی خود را بگذرانند.
فرقی ندارد قصد شما اجاره خانه است یا خرید املاک؛ ممکن است طعمه بعدی کلاه‌برداران این مسیر شما باشید‌. نداشتن شناخت از مسائل حقوقی ملکی و بی‌توجه‌ای به تذکرهای کارشناسان و مشاوران حقوقی ملکی باعث می‌شود تا شانس کلاه‌برداران و سوء استفاده کنندگان افزایش یابد.
پرونده‌های قضایی موجود در مراکز قضایی نشان داده است که معروف‌ترین و متداول‌ترین دعاوی‌های ملکی به سه دسته تقسیم می‌شوند. این سه دسته عبارتند از:

۱: دعوای ملکی حقوقی

دعوای ملکی حقوقی از جمله مهم‌ترین دعاوی‌ ملکی هستند که پرونده‌های قضایی فراوانی را شامل می‌شوند. تعداد افرادی که به دلیل حل دعوای ملکی حقوقی به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند آنقدر زیاد است که می‌توانیم بگوییم این دعاوی از جمله مهم‌ترین دعاوی حقوقی می‌باشند.

وکلای پرونده‌های ملکی حقوقی با بررسی قوانین تخصصی مرتبط با املاک و کنار هم قرار دادن شواهد و مدارک می توانند در این رابطه کمک شایان توجهی به ما شما نمایند.

در این دسته از پرونده‌ها کلاه‌برداری رخ نداده است‌ بلکه بر اثر بی‌توجه‌ها و سهل‌انگاری‌‌ها مشکلاتی پیش آمده است که افراد به تنهایی قادر به حل آن نیستند. بهترین کار این است که افراد برای حل مسائل این چنینی به وکلای متخصص مراجعه کنند و در چارچوب قانون مشکلات خود را حل کنند.

ابطال قرارداد ، الزام به تنظیم سند ،فسخ مبایعه نامه و … از مهم‌ترین و مورد بحث‌ترین دعاوی‌ ملکی حقوقی می‌باشند.

۲: دعاوی ملکی کیفری

هنگامی که سخن از کیفر به میان می‌آید متوجه می‌شویم که موضوع بحث ما درخواست کیفر و مجازات است‌.
دعاوی ملکی کیفری آن دسته از شکایاتی هستند که به طور عمد اتفاق افتاده‌اند. مراجعه افراد به مراجع قانونی در حل دعاوی ملکی کیفری با هدف  رسیدگی به جرم و مجازات مرتکب صورت می‌گیرد.
معمولا در این دسته از دعاوی‌کلاه‌بردار با هدف دستیابی به پول و ثروت فراوان به فریب شاکی پرداخته است. افراد شاکی با مراجعه به مراجع قانونی و شکایت از مجرم سعی دارند حقوق از دست رفته خود را بازپس گیرند.

جعل اسناد ،فروش مال غیر،مزاحمت و ممانعت از حق از مهم‌ترین دعاوی ملکی کیفری هستند.

۳: دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی همان‌گونه که از نامشان پیدا است مرتبط با صدور سند مالکیت بوده و در مرحله ثبت اسناد حادث میشوند.
این دسته از دعاوی ملکی با اینکه جزء دعاوی ملکی حقوقی هستند اما به دلیل تنوع و ازدیاد پرونده‌های حقوقی به طور جداگانه دسته بندی می‌شوند.افراز ملک ، تفکیک ملک،صدور اسناد معارض  از جمله مهم‌ترین دعاوی ملکی ثبتی هستند.

گروه تخصصی حقوقی ملکی ثبتی

گروه تخصصی حقوقی ملکی ثبتی یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین مراکز مشاوره حقوقی ملکی است که به دلیل تجربه فراوان و بهره مندی از کارشناسان متخصص در زمینه املاک شهرت یافته‌است. مشاوران و کارشناسان حقوقی مجموعه ما در زمینه انواع دعاوی ملکی فعالیت می‌کنندو توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی را در پرونده‌های حقوقی ملکی به نام خود ثبت کنند. به همین دلیل مجموعه حقوقی ملکی ثبتی یکی از بهترین مجموعه‌هایی هستند که شما برای حل دعاوی ملکی حقوقی خود می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *